Marketing szeptany w Bydgoszczy to działania marketingowe, które mają na celu dotarcie do jak największej grupy odbiorców z informacją marketingową, która z kolei ma za zadanie stworzyć pozytywny obraz marki. Wszystkie działania biznesowe w marketingu szeptanym mają wyglądać, jakby były spontaniczne i naturalne, mimo doskonałego zaplanowania ich, z dbałością o każdy element.
Czym jest marketing szeptany w Bydgoszczy?
Każdy z nas wie, jak działa plotka. Informacje przekazywane „szeptem” mogą zarówno zaszkodzić osobie, o której się mówi, jak i zbudować wokół niej pozytywny wizerunek. Ustny przekaz znany jest od wieków, od zawsze będąc najlepszym nośnikiem informacji, które dopiero później były spisywane na papierze. Plotka może pomóc lub zaszkodzić, jednak jedno jest pewne – bez względu na to, czy przekazujemy prawdę, czy nie, informacje przekazywane ustnie rozchodzą się najszybciej i potrafią dotrzeć do najszerszej grupy osób. Plotka stała się idealnym mechanizmem wykorzystywanym w marketingu szeptanym, który zyskuje teraz na popularności.
Jego działanie jest bardzo proste – polega na szeptaniu (stąd nazwa – marketing szeptany) konsumentom o zaletach marki celem wywołania dyskusji i zbudowania określonego (pozytywnego wizerunku) podczas reklamowania firmy i usług. Przekaz ten ma dotrzeć do potencjalnych klientów i wywoływać pozytywne wrażenia związane z marką, a także rozpocząć dyskusję. Wszystko to ma sprawiać wrażenie naturalnego i niewymuszonego – tak działa prawdziwy marketing szeptany w Bydgoszczy, który można wykorzystać w całkowicie etyczny sposób. Dlaczego w ciągu ostatnich kilku lat narosło wokół niego mnóstwo negatywnych odczuć? Na to pytanie odpowiemy za chwilę, wprowadzając kilka kluczowych informacji, które warto wiedzieć.
Marketing szeptany w Bydgoszczy a rekomendacja produktu lub usługi
Żeby dobrze zrozumieć, z czym mamy do czynienia mówiąc o marketingu szeptanym, warto wziąć na warsztat pojęcie takie jak rekomendacja danego produktu. Należy pomyśleć o tym, jak często rozmawiamy z przyjaciółmi, z rodziną lub znajomymi z pracy o wszelkich produktach i usługach. Czy potrafisz sobie przypomnieć, jak często korzystałeś z ich poleceń przy wybieraniu nowego produktu? Kierujemy się opiniami bliskich nam ludzi, bo ufamy, że ich wybory są dobre i nie polecą nam byle czego.
Ufamy ich opinii, ponieważ ich znamy i lubimy, wierzymy w ich gust. Sam również podczas rozmowy z kolegą nie polecisz mu byle czego. Rekomendowanie koledze złego produktu mogłoby nadszarpnąć jego zaufanie do Ciebie, a ostatecznie mógłbyś nawet stracić znajomego. Wiedząc, jak działa takie „szeptanie”, specjaliści od marketingu wymyślili marketing szeptany w Bydgoszczy, który opiera się właśnie na szeptaniu do innych o produktach czy usługach wartych uwagi. „Zwykłym” ludziom jesteśmy w stanie zaufać bardziej niż celebrytom w kwestii zakupu nowych towarów, bo spodziewamy się, że z nich korzystają i ich opinie poparte są sprawdzonymi i pozytywnymi wrażeniami.
Marketing szeptany w Bydgoszczy – jakie możemy zatem wyróżnić cele?
- zachęcenie konsumentów i potencjalnych klientów do dyskutowania o danym produkcie, stworzenie warunków do rozmowy o nim,
- wzbudzenie zainteresowania usługami danej marki,
- jako element kampanii reklamowej, który ma na celu budowanie pozytywnego wizerunku,
- wpływanie na przyszłe wybory konsumentów,
- tworzenie potrzeb i budowanie poczucia wśród klientów, że muszą koniecznie nabyć produkt danej marki,
- kreowanie mody i tworzenie trendów na konkretny produkt, co ma na celu wzbudzenie w konsumentach potrzeb, o jakich jeszcze nie mieli pojęcia,
- próba dotarcia do jak najliczniejszej grupy potencjalnych klientów z promocjami i okazjami, które sprawią, że konsument zdecyduje się kupić.
Jak umiejętnie prowadzić marketing szeptany?
Warto zdać sobie sprawę, że marketing szeptany jest ostatnio bardzo popularny w internecie i chętnie stosowany przez różnego rodzaju marki. Dzieje się tak dlatego, że Internet jest niesamowitym źródłem przekazywania informacji, które dostarcza nam wielu możliwości z dotarciem do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Za pomocą marketingu szeptanego możemy również w pełni kontrolować większość opinii, jakie krążą w sieci o naszej marce, co może przełożyć się na budowanie ogromnego zainteresowania wobec niej. Internet daje nam również ogromną szansę na zbudowanie zaangażowanej społeczności, która będzie chętnie korzystała z zasobów naszej marki i zapamięta ją, biorąc pod uwagę przy kolejnych zakupach i nabywaniu towarów.
Ogrom możliwości, jakie nam oferuje Internet, sprawia, że aktywną kampanię reklamową jeśli chodzi o marketing szeptany w Bydgoszczy możemy prowadzić na wszelkiego rodzaju blogach, forach internetowych czy portalach społecznościowych – wśród niech niewątpliwie plasuje się Facebook, z którego ludzie najczęściej korzystają w celu znalezienia opinii. Aby odpowiednio do tego podejść, należy najpierw stworzyć użytkownikom pole do aktywnej dyskusji, w której każdy może wyrazić swoje zdanie. Dzięki temu zostanie zbudowane w nich poczucie bycia częścią aktywnej, opiniotwórczej społeczności.
Później będziemy mogli w sposób nienachalny włączyć do dyskusji daną markę czy konkretny produkt. Najistotniejszym kluczem do sukcesu jest naturalność – to na nią trzeba postawić przy odpowiednio prowadzonym marketingu szeptanym. Ludzie łatwo wyczują fałsz, jeśli popełnimy gafę, a to z pewnością zaszkodzi marce i zbuduje wokół niej negatywną opinię. Pamiętaj więc o tym, by nie namawiać kogoś od razu do zakupu, bo takie działanie może przynieść Twojej firmie więcej szkody niż pożytku, a Twój start będzie nieudany i kampanię zakończysz porażką. Warto też pamiętać, że opinie w Internecie w nim zostają, więc ważne jest, by nie krążyły o naszej marce negatywy od początku.
Współpracuj z lokalnymi agencjami w Bydgoszczy!
Wchodząc w rynek usług ze swoimi produktami, warto współpracować z ludźmi, którzy już znają marketing szeptany w Bydgoszczy i pomogą nam się odnaleźć. Warto wiedzieć, że dobry marketing szeptany w Bydgoszczy jest w cenie. Lokalna agencja zna rynek od podszewki, więc warto jej zaufać i skorzystać z wypracowanej przez nią bazy, dzięki której powiększymy zasięgi.
Dlaczego wiele osób ma złe skojarzenia z marketingiem szeptanym i jak to zmienić?
Buzz marketing, jak się określa w języku angielskim marketing szeptany, może przyjmować wiele form. Najbardziej aktywną społecznie formą jest tak, w której prowadzimy go w Internecie i ta forma jest najlepiej rozpowszechniona wśród użytkowników. Wszystko za sprawą łatwości, z którą możemy prowadzić internetową kampanię. Przy pomocy nowoczesnych narzędzi, jakie oferuje nam technologia, może to być częściowo zautomatyzowane. Drugą zaletą jest wpływ social mediów na tworzenie ogromnych zasięgów. Jeszcze niedawno było tak, że marketing szeptany w Bydgoszczy najczęściej prowadzony był na internetowych forach.
Dzisiaj social media przejęły tę pałeczkę i tworzą zasięgi, docierając do potencjalnych konsumentów i kreując ich potrzeby, jednocześnie wpływając tym na ich decyzje zakupowe. Dlaczego wielu osobom marketing szeptany w Bydgoszczy kojarzy się negatywnie? Odpowiemy teraz na to pytanie, które zostało postawione wcześniej. Otóż wielu osobom kojarzy się on z płatnymi wpisami przez wynajęte osoby, które następnie są postowane w social mediach czy forach. Dzisiaj już odchodzi się od tej metody promocji, stawiając na większą naturalność w kreowaniu pozytywnych rekomendacji. Warto zdać sobie sprawę, że nasi klienci szybko wyczują fałsz takich działań, co przełoży się na wizerunek marki w perspektywie długofalowej.
Marketing szeptany w Bydgoszczy – jak pozyskać autentyczne opinie
Na koniec podzielimy się kilkoma radami, w jaki sposób zyskamy opinie w etyczny sposób:
- uwierz w siłę internautów, bo jeśli produkt jest dobry, a cały proces zakupu sprawi, że klient poczuje się wyjątkowo, na pewno z chęcią wystawi pozytywną opinię. Spójrz na sukces opinii wystawianych np. na Allegro. Jak często sam z nich korzystasz, wybierając konkretnego sprzedawcę?
- po zakupie poproś klienta o wystawienie opinii – w Twoim internetowym sklepie lub na specjalnej stronie stworzonej do tego typu działań
- zachęć swoich klientów do dzielenia się opiniami i nagrodź ich za to zniżką
- do kampanii zaangażuj ambasadorów marki, którzy będą aktywnie brać udział w dyskusji!
Etyczne formy marketingu szeptanego w Bydgoszczy pomogą Twojej firmie osiągnąć długofalowe korzyści. Szczera rozmowa przyniesie większe korzyści niż fałszywe opinie!